1) کلیه شرکت هایی که صلاحیت اخذ مینمایند بایستی هیئت مدیره، تغییر آدرس و ... خود را به سازمانهای ذیربط که در حال حاضر « استانداری هر شهر و معاونت نظارت راهبردی ریاست جمهوری » میباشند اعلام نمایند.
2) کلیه قراردادهایی که جهت اخذ صلاحیت به سازمانهای ذیربط ارسال میگردد، قابل استعلام و پیگیری میباشد. لذا مراقب افراد سودجو که در این خصوص تبلیغات واهی (ادعای اخذ رتبه بالا) مینمایند، باشید.
3) کلیه مدارک تحصیلی افراد امتیازآور استعلام میگردد، سایت سازمان های ذیربط به سایتهای دانشگاهی مختلف لینک میباشد، لذا دقت گردد از مدارک معتبر و واقعی استفاده شود.
4) کلیه سوابق تامین اجتماعی افراد امتیاز آور و اظهارنامه مالیاتی شرکت ها نیز قابل استعلام میباشد، پس در مورد افراد سودجو محتاط باشید و ادعاهای رفع مشکل از طریق مراجع قانونی را بررسی نمایید.
5) از واگذاری دریافت صلاحیت شرکت خود به افراد فاقد هویت، موسسات غیر رسمی که ثبت نشدهاند، شرکت هایی که محل کار آنها نامشخص است و موسساتی که فاقد مدارک مثبته تامین اجتماعی و دارایی ثبت شده هستند، جدداً خودداری نمایید.
6) قبل از واگذاری کار به هر شرکت یا شخصی، قرارداد منعقد نموده و در خصوص هزینه و مدت زمان انجام کار از سایر دفاتر استعلام نمایید.
7) در خصوص اخذ صلاحیت دقت گردد مدارک مورد نیاز از اصل تهیه شده باشد، خصوصاً مدارک تحصیلی، گواهی بیمه قراردادها و مفاصا حساب های تامین اجتماعی.